UdL - Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social - XII Setmana de la Psicologia
 

Programa d’activitats

HORA Dilluns 19/02/24 Dimarts 20/2/24 Dimecres 21/2/24 Dijous 22/2/24
9:00-9:30 Recepció i presentació de la matèria transversal Benvinguda degà i COPC
9:30-11:00 Tallers "Fibromiàlgia: psicologia i neuroimatge del dolor persistent"
Joan Deus
Tallers
11:00-11:30 Pausa esmorzar Pausa esmorzar / presentació de pòsters Pausa esmorzar
11:30-13:00 Tallers "Parlar de la mort per viure i morir millor"
Montserrat Esquerda
Tallers
13:00-15:00 Pausa dinar amb acompanyament musical
15:00-17:00 "Dol perinatal: un silenci que té veu pròpia"
Montserrat Robles
17:00-18:00 Cloenda
Tancament activitat participativa FEPTS
19:00-21:00 Cinefòrum "Emma wants to live"
Sala Juntes FEPTS


Tallers dimarts dia 20

  • Gestió de conflictes i mediació en l'àmbit penitenciari
    Aidà Almirall
    Aula 0.17 CCCT
    Es parlarà d'experiències de gestió de conflictes en diferents centres penitenciaris de Catalunya. Veient diferents formes de promoure el diàleg en un context de privació de llibertat i pensant en dificultats i reptes.
  • Introducció a la Psicologia Ambiental
    Lucía Poggio
    Aula 1.09 FEPTS
    Introducció a la Psicologia Ambiental i explicació de projectes d'intervenció en aquesta àrea de la disciplina. També s'explicarà la vinculació de la Psicologia Ambiental amb l'emergència climàtica.
  • La intervenció emocional en trauma
    Ma José Pubill
    Gimnàs FEPTS
    Aquest taller, prèvia introducció sobre l'estratègia d'intervenció en trauma, se centrarà en les tècniques i el procediment d'intervenció emocional en trauma, diferenciant entre trauma simple i trauma complex. Durant el taller, es promourà l'aprenentatge actiu d'alguna tècnica simple d'intervenció emocional.
  • Què proposa la psicoteràpia per l'esquizofrènia?
    Rafael Penadés
    Aula 2.12 FEPTS
    Es tractarà de presentar el model actual d'intervenció a l'esquizofrènia, explicant el model, les indicacions i dades de recerca i fer alhora una reflexió sobre com a evolucionat aquest camp fins al dia d'avui.
  • Duelo en la relación de pareja: una experiencia minimizada
    Sarah Belén
    Aula 1.02 CCCT
    En aquesta xerrada es parlarà sobre el dol en el context de les ruptures de vincles romàntics; començant per les seves característiques comunes, les seves particularitats en relació amb altres tipus de dols i com se solen reflectir aquests processos a consulta. Així mateix, es parlarà de l'estigma social associat a les ruptures, sobretot de cara a la minimització del dolor derivat d'aquestes experiències. Es finalitzarà parlant de pautes generals i factors de protecció que faciliten aquest procés en teràpia.


Tallers dijous dia 22

  • Drogues i addiccions. El paper de la psicologia.
    Francesc Abella
    Aula 3.02 FEPTS
    Contextualització del fenomen de les drogues, conceptes i definicions. Estat actual de la situació. Addicció com a patologia. Terapèutica i prevenció.
  • Activitat del psicòleg d'emergències de SEM.
    Gemma Cuartero i Alexa Aguilà
    Gimnàs FEPTS
    Es farà una presentació de l'organització de l'àrea de psicologia, l'activitat d'emergències extra-hospitalària i l'atenció en 061/Salut respon juntament amb Taula de prevenció del suïcidi del 061. A nivell pràctic segons el volum d'assistents, es presentarà un cas per fer en simulació per grups i posar en comú.
  • Desconnectem per connectar-nos!
    Manuel Armayones
    Aula 0.17 CCCT
    Taller pràctic sobre l'estratègia per reduir l'ús dels mòbils i potenciar la concentració.
  • El cervell autista
    Maria Portella
    Aula 3.01 Polivalent 1
    El taller començarà amb una introducció sobre les diferències fisiològiques del neurodesenvolupament d'un cervell autista comparat amb el d'una persona neurotípica, i com aquestes comporten alteracions en la migració neuronal, la poda neuronal, en la mielinització... i per tant, en com acaba funcionant aquest cervell. El cervell autista és un cervell més ramificat, menys especialitzat i ha de processar molta informació per a donar una resposta entenedora a l'entorn. En paraules planeres, no és un cervell que automatitza la majoria de processos mentals superiors. Això comporta que les persones amb autisme tinguin problemes en les funcions executives, com ara prendre decisions, planificar-se les tasques, distingir allò que és prioritari... El taller s'acabarà amb una revisió dels diferents tipus d'intervenció que existeixen i es faran propostes d'estratègies tenint en compte les troballes neurocietífiques més actuals. Els continguts del taller partiran des de la doble perspectiva com a neurocientífica i mare d'un jove autista.
  • El paper del psicòleg en l'atenció a malalts oncològics
    Vanessa Cortí
    Aula 0.16 CCCT
    Conèixer de prop la figura del professional de la psicooncologia, els objectius de la intervenció psicològica en pacients oncològics i les seves famílies, en les diferents fases de la malaltia i els reptes que suposa l'acompanyament de les persones en final de vida.

 

Universitat de Lleida  |  Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social  |   30.01.2024