UdL - Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social - Fons d'art
 

Carme Molet

Caputxeta
2001-2002
Imatge digital
Dues peces de 87x84,5cm.

(Albelda, 1956)
Llicenciada en Història de l'Art per la Universitat de Barcelona i doctora en Belles Arts per la mateixa Universitat. Amb una àmplia trajectòria professional, destaca l'elaboració, coordinació i implementació de projectes educatius a museus d'art i sales d'exposicions institucionals i, també, la col·laboració en diferents projectes educatius municipals. Des del 2008 imparteix classes de Didàctica de les Arts Visuals a la Facultat d'Educació (FEPTS) de la Universitat de Lleida i forma part del grup d'investigació GRASE. Compromesa amb les polítiques culturals i artístiques, amb les pedagogies crítiques i feministes i, amb la comprensió discursiva de les visualitats, forma part de l'equip que ha engegat i actualment impulsa la plataforma virtual espaiperformatiu.

Pel que fa a la seva trajectòria artística, ha realitzat diverses exposicions individuals i col·lectives, i l'escultura pública situada a la plaça 8 de Març de Lleida (2004-2004). Interessada en diversos procediments artístics, com la pintura, el gravat, la fotografia, l'escultura, i les instal·lacions, fou una de les primeres artistes lleidatanes que emprà el collage digital en les seves obres.

A partir de l'any 2000 explora el conte de Caputxeta entès com a mite i també altres mitologies per tal de fer-ne una deconstrucció de significats. Ja havia començat a emprar imatges en els seus treballs a finals dels 70, no obstant això, és a partir de les possibilitats de les noves tecnologies digitals que la imatge passa a ocupar un primer pla en les seves obres. Paral·lelament, hi ha un gir metodològic clar cap a pràctiques més discursives i, tanmateix, continuava treballant a partir de la intuïció i connectant pensaments i vivències. Emprava com a model a la seva filla Laia Molina, a partir d'imatges de l'àlbum familiar, això li permetrà la representació d'una nena de diferents edats fins a les d'una noia gran.
Hi va haver un viratge important respecte dels seus primers treballs feministes dels anys 70 i 80, en aquells moments explorava imatges pròpies de les dones a partir de l'autoexpressió, posteriorment s'interessa per la performativitat de gènere, contemplant que no es tracta de discursos aliens sinó de construccions que impliquen directament la pròpia subjectivitat i les practiques artístiques1.

Referències
1 Informació facilitada per Carme Molet.

Crèdits de les imatges
Cortesia de Carme Molet.


 

Universitat de Lleida  |  Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social  |   16.03.2021