UdL - Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social - Fons d'art
 

Manel García Sarramona

Sense títol
1983
Acrílic sobre paper fotogràfic
50x64cm.

(Lleida 1943 - 2001)
Estudià a l'Estudi General de Lleida on es llicencià en història general i geografia (1982-1983). Des de la infància s'interessà en l'art, en el taller del seu pare. Se seguirà formant amb classes de dibuix i pintura durant els anys 1960-1970 al Cercle d'Art Morera i Galícia, de la mà de Carme Tapiol, Marc Antoni Remacha i Ramon Roca. Es relaciona també amb els escultors Jaume Gort i Domingo Ainaga, del qual rep nocions d'escultura i dibuix. També assisteix a les classes d'Albert Coma Estadella, amb el qual treballarà fent dibuixos al Casc Antic i altres pobles. Alhora du a terme diverses activitats artístiques i culturals amb altres artistes1.

Esdevingué un important dinamitzador cultural de la ciutat, en l'àmbit de la pintura infantil, l'organització i jurat de concursos de dibuix i pintura, muntatge i comissariat d'exposicions, i fou coordinador de Cultura del Consell Comarcal del Segrià i del Departament d'Arts de l'Institut d'Estudis Ilerdencs. Alhora col·laborà en nombroses entitats culturals de la ciutat i comarques2.

Des de l'any 1971 realitzà diverses exposicions individuals i col·lectives, sent destacada la seva admissió al reconegut Premi Internacional de Dibuix Joan Miró dels anys 1973, 1974 i 1975; i la participació en la "I Mostra Internacional Tramesa Postal" de l'Escola Eina. Coordinà i muntà diverses accions artístiques i happenings i va ser el fundador de la revista ARTS3.

Les seves obres es caracteritzen per l'experimentació, l'anàlisi de la forma i dels materials emprats. El seu estil passà d'una primera etapa més propera al simbolisme cap a un nou formalisme4.

Referències
1 Nadal Gaya, J. M. (2003) Diccionari de pintors, escultors, gravadors i dibuixants : l'art a la Lleida del segle XX. Lleida: Pagès.
2 Íbid.
3 Íbid.
4 Íbid.

Cr&eagrave;dits de les imatges
Cedides pel Fons d'Art de la FEPTS


 

Universitat de Lleida  |  Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social  |   16.03.2021