XI Jornades
Maria Rúbies

de Recerca i Innovació
Educatives

Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social
13-14 novembre 2015

El joc com a eina educativa en infants
i adolescents
Experiències, vivències i recerca educativa

 

Relació de participants

Ponència inaugural

Maria Antònia Canals i Tolosa
Mestra i matemàtica, fou un dels membres fundadors de l’Associació de Mestres Rosa Sensat. El 1962 fundà l’escola Ton i Guida al barri del Verdum de Barcelona. Ha treballat en la formació de mestres a la Universitat Autònoma de Barcelona i a les universitats de Vic i de Girona.
És autora de nombroses publicacions sobre l’ensenyament de les matemàtiques i la seva influència és molt notable en els grups de mestres Almosta i Perímetre. Entre d’altres distincions, ha rebut la Medalla al Mèrit en el Treball (1986), el Premi Mestres 68 (1994), la Creu de Sant Jordi (2006) i la Medalla d’Honor de la Ciutat de Barcelona (2009). Un centre de formació de mestres al Nepal porta el seu nom.
Actualment dirigeix el Gabinet de Materials i de Recerca per a la Matemàtica a l’Escola (GAMAR), i també el Centre d’Activitats i d’Àmbit de Reflexió per l’Educació Matemàtica (CAÀREM).

Taula

Carme Alemany Miralpeix
Mestra d’educació primària. Durant 34 anys ha treballat a l’escola pública ‘El Roure Gros’ de Santa Eulàlia de Riuprimer, on ha exercit com a directora, cap d’estudis i responsable del projecte pedagògic de l’escola. Actualment jubilada, col·labora amb diverses escoles per promoure el canvi en la metodologia pedagògica i amb facultats de magisteri, en la formació inicial de mestres. És membre del consell de formació de Rosa Sensat i participa en el projecte europeu UNAWE, d’ensenyament-aprenentatge de l’astronomia a l’escola.

Pere Cornellà Canals
Mestre i pedagog. Treballa a l’ICE Josep Pallach de la Universitat de Girona i és professor associat de la menció en TIC del Grau de Mestre a la mateixa UdG. Interessat en la tecnologia educativa i en la gamificació de l’aprenentatge com a eines que poden revolucionar les metodologies docents.

Pere Lavega Burgués
Doctor en Pedagogia i Filosofia per la Universitat de Barcelona. Màster en Intel·ligència Emocional en les Organitzacions. Professor catedràtic de l’INEFC en l’àrea manifestacions de la motricitat humana (Teoria i Pràctica del Joc Motor). Sotsdirector de Recerca de l’INEFC, Lleida. Investigador principal del Grup de Recerca Consolidat en Jocs Esportius (2014SGR087).
Vicepresident de l’Associació Europea Jocs i Esports Tradicionals i vicepresident de l’Associació Internacional Jocs i Esports Tradicionals. Autor de llibres i articles al voltant de temes sobre joc, cultura, educació, emocions i perspectiva de gènere.

Cloenda

Imma Marín Santiago
Fundadora i directora de Marinva, consultoria creada el 1995 especialitzada en educació, comunicació, formació i participació basades en el joc i la gamificació. Presidenta a Espanya de l’Associació Internacional pel Dret dels Infants a Jugar (IPA Espanya) i membre de l’Observatori del Joc Infantil a Espanya. Autora de diverses publicacions entorn els jocs i la gamificació.

Tallers

Daniel del Olmo Soriano
Mestre i psicopedagog, especialitzat en noves tecnologies i educació. Soci fundador de l’empresa Talking About Media on desenvolupa tasques d’assessorament educatiu als estudis de desenvolupament de videojocs i eines educatives interactives. Membre del comitè editor de Press Button, revista acadèmica d’investigació i videojocs, i coordinador-autor dels llibres “Letras Pixeladas”, dins del segell editorial ZehnBooks. Col·laborador del programa “Lletra lligada” a RNE4 i coresponsable de l’espai Pixel Art a La Vanguardia.

Gemma Filella Guiu
Doctora en Ciències de l’Educació. Professora titular del Departament de Pedagogia i Psicologia de la Universitat de Lleida. Coordinadora del Màster en Educació Emocional de la Universitat de Lleida. Ha publicat diversos articles d’investigació i llibres sobre educació emocional, el darrer dels quals ha estat Aprendre a conviure (Barcanova, 2014).

Anna Fillat Prat
Llicenciada en Educació Física i Màster Europeu en Activitat Física Adaptada. Treballa a la Fundació Aspros com a coordinadora de l’activitat física adaptada i també a la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social com a professora associada. És vicepresidenta i delegada a Lleida de la Federació Catalana d’Esports per a Persones amb Discapacitat Física (FCEDF). Col·labora com a membre de la Junta del Consell Esportiu del Segrià.

Isabel Iranzo Almela
Mestra d’educació primària i coordinadora de C.M. a l’escola La Candela de Valls.

Marco Ius
Investigador postdoctoral de la Universidad de Pàdua. Treballa en el grup de recerca LabRIEF de la mateixa universitat implementant un programa nacional per a la prevenció de la institucionalització d’infants i famílies en situació de vulnerabilitat (PIPPI). Interessat en el joc com a instrument de mediació i avaluació.

Lina Pàmies Tomàs
Mestra d’educació primària i coordinadora del Taller d’Expressió de l’escola La Candela de Valls.

Pilar Rueda Carcelén
Diplomada en Educació Infantil. Màster en Psicopedagogia. Màster en Investigació Educativa. Actualment Personal en Formació, AGAUR, realitza la tesi doctoral al Departament de Pedagogia i Psicologia de la Universitat de Lleida.

Josep Serra Palomar
Llicenciat en Ciències Matemàtiques. Diplomat en Ciències Empresarials. Àrbitre català d’escacs. Vocal d’escacs i escoles de la junta de la Federació Catalana d’Escacs. Cap de l’Oficina de Salut Laboral de la Universitat de Girona.


 

Universitat de Lleida  |  Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social