Titulació: | Mestre. Especialitat Educació Especial | ||||
Data d'homologació: | 17.10.2000 (BOE núm. 303, 19.12.2000) | ||||
Estructura: | Primer cicle | ||||
Durada: | 3 anys | ||||
Accés: |
Opció PAU LOGSE: Arts, Cientificotècnica, Humanitats, Ciències Socials, Ciències de la Salut Opció COU: CFGS i FP-2: Només els que hi tenen accés Ensenyaments artístics: Tots els cicles |
||||
Crèdits: |
Troncals | Obligatoris | Optatius | Lliure elecció | Total |
140 | 22,5 | 22,5 | 21 | 206 |
Les tasques fonamentals dels mestres en Educació Especial són donar resposta a les necessitats especials dels alumnes que són a l'escola, així com l'atenció a la diversitat de l'alumnat durant l'escolarització.
Experiència en el camp laboral o del voluntariat amb infants i/o persones amb necessitats especials derivades de tenir alguna discapacitat ja sigui física, psíquica o sensorial o amb col·lectius específics que poden presentar necessitats de caire sanitari, social i/o psicoeducatiu.
Habilitat de relació i/o interacció amb els infants i/o amb persones amb general. Predisposició pels temes socials i per realitzar tasques de voluntariat.
Els estudiants matriculats en qualsevol dels estudis que s'imparteixen a la UdL hauran de superar en el primer any acadèmic un mínim de 12 crèdits entre les matèries troncals i obligatòries.
Escoles d'infantil i primària.
Escoles específiques d'educació especial.
Centres formatius (aules taller, unitats d'escolarització externa, etc.).
Institus d'educació secundària obligatòria com a mestre de pedagogia terapèutica.
àmbit hospitalari (aules hospitalàries).
Associacions i/o serveis de caire psicosocial i educatiu que dediquen el seu treball a l'atenció de persones amb necessitats especials (tallers ocupacionals, inserció laboral, programes de garantia social, programes de transició a la vida adulta i activa, etc.).
Treballs emergents relacionats amb l'àmbit de l'atenció precoç i la intervenció en les primeres edats.
Llicenciatura en Psicopedagogia
Llicenciatura en Comunicació Audiovisual